Shtick is als een kleuter aan tafel: we stellen veel vragen, maar uiteindelijk komt de waarheid uit onze mond.
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
THX.agency
Focus:
Identiteit
Brand rollout
Toerisme
Hallo meisjes en jongens van Shtick
Kunnen jullie een huisstijl ontwikkelen voor Visit Vilvoorde — de toeristische dienst van deze stad — aan de hand van de richtlijnen uit onze merkensleutel? Wat we nodig hebben? Een woordlogo, herkenbare stijlelementen, een stijlgids, templates en een volledige brochure. Go!
Meer Cases
Een ruwe parel, gelegen aan het water: multiculturele mediastad Vilvoorde draagt trots haar industrieel verleden met zich mee, maar kijkt tegelijkertijd vol vertrouwen naar de toekomst. Gelukkig zijn de sporen van dat verleden nog altijd aanwezig, én zijn ze getransformeerd tot levendige hotspots die het ontdekken meer dan waard zijn. Een diversiteit aan ervaringen, nieuwe ontdekkingen en avonturen – Vilvoorde zit vol verrassingen, voor iedereen.
Het voortraject van dit Visit Vilvoorde-project begon met een merkensleutel, waarmee de unieke kenmerken, de kernwaarden en de beoogde uitstraling van Visit Vilvoorde werden vastgelegd. Het omzetten van deze merkensleutel tot een good-looking merkidentiteit, dat is waar wij borg voor stonden.
Dankzij onze reeds vertrouwde samenwerking met communicatiebureau THX.agency ontstond er een spontane werksynergie. Zo werd de Visit Vilvoorde-visie vertaald naar een kleurrijke en herkenbare huisstijl – die niet alleen de diversiteit en authenticiteit van Vilvoorde weerspiegelt, maar ook de juiste ‘vibe’ uitdraagt om bezoekers te inspireren en te verwelkomen.
De baseline 'stad vol vibes' vat de essentie van Vilvoorde goed samen: het belichaamt de bruisende aard van de gemeente, vol multiculturele activiteiten, ervaringen en ‘vibes’ die samenvloeien tot een energieke omgeving.
Het typografische logo van Visit Vilvoorde oogt zelfzeker en eigenzinnig in zijn minimalisme. Invloeden van een industrieel verleden, brutale architectuur en actieve beweging zitten er mooi in vervat.
Voor titels (zowel on- als offline) maakten we gebruik van een lettertype dat subtiel verwijst naar het levendige mediagebeuren in Vilvoorde. Het font draagt het gevoel van een krachtige kop in een nieuwsbericht met zich mee.
Het gekozen kleurenpalet kan zowel rauwheid als kleurrijke diversiteit benadrukken – twee zaken die Vilvoorde typeren.
Het Visit Vilvoorde ‘vibes vormelement’ bestaat uit een serie V’s die in een cirkel zijn gezet. We gebruiken deze V-vibes om te focussen op bepaalde objecten én als herkenbaar huisstijlelement. In de praktijk wordt het element sporadisch gebruikt, bijvoorbeeld op een cover (of andere uitingen) met een grote foto.
We zorgden ervoor dat de communicatiedienst van Visit Vilvoorde gemakkelijk met de nieuwe huisstijl aan de slag kan. Er werden sjablonen opgesteld die makkelijk te gebruiken en bewerken zijn in Canva. In een huistijlgids schreven we de richtlijnen voor grafische vormgevers uit. We specifieerden de details rond kleurgebruik, typografie en het gebruik van het ‘vibes vormelement’. Daarnaast toonden we toepassingen ter inspiratie en gaven we uitleg bij de bestaande sjablonen. Want dat doen we.
Als het smaakt naar meer