Shtick is als een LLM: ge snapt het niet helemaal, maar het resultaat is verbluffend.
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Open Monumenten
Focus:
Identiteit
Evenement
Erfgoed
Multikanaal
Hallo daar Shtick
Open Monumenten mag zich dan wel op erfgoed focussen, maar dat neemt niet weg dat we een nieuw modern logo kunnen gebruiken. Inclusief een daarbij horende huisstijl. Die alle leeftijden kan aanspreken. Jong, ouder, en alles daartussen. Want erfgoed ... is hip.
Meer Cases
Open Monumenten (geleid door vzw Herita) is een organisatie die instaat voor het behoud van erfgoed. Onder het grote publiek is de organisatie vooral bekend van de jaarlijkse Open Monumentendag.
Wij voorzagen Open Monumenten van een compleet nieuwe branding: zowel het logo (met de bekende pointer die functioneert als de twee o’s) als de bijhorende huisstijl werden door ons uitgedacht en ontworpen. De focus lag daarbij vooral op het ontwikkelen van een communicatieve beeldtaal, die ingezet kan worden voor een breed publiek van jong en oud, en die tegelijkertijd heel herkenbaar en eigen is.
Deze nieuw uitgezette look & feel werd vervolgens systematisch toegepast op de Open Monumenten-website, hun sociale mediakanalen en al hun gedrukte communicatie.
Ook de grote Open Monumentendag publiekscampagnes werden in de nieuwe branding uitgerold. Hierin brachten we monumenten tot leven door ze te personifiëren in moderne, menselijke vorm. Op deze manier kreeg de Open Monumentendag een nieuw imago dat het modern denkend publiek van erfgoedliefhebbers aanspreekt.
Het campagnebeeld in kwestie werd op een uitgebreide reeks afgeleiden gebruikt – denk aan banners, vlaggen, programmagidsen of flyers – evenals de affiches die menig straatbeeld sierden. Ook creëerden we de bijhorende televisiespot, geanimeerd met voice-over en muziek.
Een extra voordeel aan dit geïllustreerde campagnebeeld (en diens bijhorende televisiespot) is dat het in de volgende jaren conceptueel kon worden opgefrist, mits enkele gerichte illustratie-updates, om noties als inclusiviteit of toegankelijkheid extra in de verf te zetten tijdens de volgende Open Monumentendagen. Een win-win, zo leerden ze ons ooit.
Als het smaakt naar meer