Shtick is als een kleuter aan tafel: we stellen veel vragen, maar uiteindelijk komt de waarheid uit onze mond.
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Circulair Werk(t)
Focus:
Co-creatie
Positionering
Duurzaamheid
Greet(ing)s Shtick(ers)
Voorzien jullie onze nieuwe organisatie Circulair Werk(t) van een merkidentiteit? Er zijn veel stakeholders in dit project. Een co-creatief traject zal dus nodig zijn om de koppen in dezelfde richting te krijgen. Groet(jes)!
Meer Cases
De stad Hasselt werkt onder de noemer Circulair Werk(t) een ondersteunende werking uit om lokale ondernemers te sensibiliseren en stimuleren om méér circulair te ondernemen. Hierbij ligt een klemtoon op samenwerking tussen reguliere en sociale economie. Shtick werd aangesteld om het projectteam in de startfase van het project te begeleiden – wat projectcommunicatie betreft, om het ondersteuningsaanbod op een aantrekkelijke en creatieve manier neer te zetten en kenbaar te maken bij ondernemers.
Voor het volbrengen van deze opdracht deden we beroep op participatieve werkformules, co-creatie en methodologische merkmodellen (de merkensleutel) die hun succes bewezen hebben.
De basis was een identiteitsoefening die vertrekt vanuit de huidige percepties van de Hasseltse stakeholders en de ondernemers. We gingen op zoek naar een merk dat de essentie van circulaire economie op een goede manier formuleert. Deze merkessentie zou de basis vormen voor de communicatieboodschappen achteraf.
Vanuit de net vernoemde identiteitsoefening kwamen automatisch belangrijke elementen naar boven die verwerkt moeten worden in de communicatiestrategie. Deze werden gericht aangevuld, zodat we alle belangrijke componenten in kaart brachten om de verschillende doelgroepen van ondernemers te bereiken – met de juiste boodschap, de juiste emotie en via de juiste kanalen.
Met een ingevulde merkensleutel – die de waarden en persoonlijkheid van het merk/project bevatte – ontwikkelde Shtick een verzameling van componenten van de huisstijl: een logo, vormtaal, typografie, kleurenpalet en fotografie/beeldtaal. Deze verzameling vormde tevens de basis voor verdere communicatie-uitwerkingen. De huisstijl werd geijkt op drie polen (“positiviteit, innovatie en geloofwaardigheid”) die gebalanceerd tot uiting komen in het visuele geheel.
Als het smaakt naar meer