Samenwerken met Shtick is als de Lotto winnen. Wie droomt er niet van?
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Stad Antwerpen
Focus:
Tone-of-voice
Jongeren
Platform
Sociale Media
Shticksels
Studenten aller landen zien wij het liefst studeren in onze eigen koekenstad. Kunnen jullie daarvoor zorgen? Op maat van de doelgroep. Graag onderbouwd met strategische vakkundigheid en snoeiharde authenticiteit van het zuiverste soort. In ruil voor een bestelbon.
Meer Cases
Studenten en Antwerpen, dat is zoals een café en haar bier. Ze zijn voor elkaar gemaakt. Voor stad Antwerpen zetten we een meerjarig strategisch traject uit waarin verschillende campagne-waves elkaar opvolgden. We keken nauw op het hanteren van juiste een tone-of-voice die de waarden van de stad in zich draagt en ook aansluiting vindt bij de doelgroep.
Dit uitte zich (onder meer) in een reeks boodschappen gehijacked uit de alomtegenwoordige telecom-stijl, toegepast op het studentenleven.
Parallel werd een aangepast traject ontwikkeld dat ook een jonger doelpubliek moet aanspreken. De hamvraag luidde 'hoe krijg je laatstejaars scholieren warm om hun hogere studies aan te vatten in Antwerpen?’ Ons concept draaide rond een combinatie van algemene informatie (zoals infodagen) die afgewisseld wordt met een gezonde portie studentikoze onzin (zoals memes), aangevuld met enkele bekende gezichten die ooit in Antwerpen studeerden en je tijdens je bezoek aan de site zomaar even opbellen om hun ervaringen te delen.
Het hele concept werd uitgezet met een uitgekiende strategische richting waarmee alle creaties werden afgetoetst. Deze insteek baseerde zich op de wisselwerking die Antwerpen heeft op studenten, en vice versa. Studenten maken Antwerpen, en Antwerpen maakt de studenten.
Als het smaakt naar meer