Shtick is als kleur bekennen, maar dan niet zo zwart-wit.
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Podiumkunsten
Focus:
Identiteit
Brand rollout
Cultuur
Gedag Shtick
Het nieuwe merk Podiumkunsten heeft nood aan een knappe visuele uitstraling. Professioneel, puur en prachtig. Er loopt momenteel een aanbesteding. Jullie doen toch ook mee?
Meer Cases
Wat klinkt er als naam nog spannender dan het Fonds voor Bestaanszekerheid van het Vermakelijkheidsbedrijf (van de Vlaamse Gemeenschap)? Welaan dan, in de volksmond: Podiumkunsten.
De organisatie Podiumkunsten helpt elke medewerker in de podiumkunsten- en muzieksector een kwaliteitsvolle loopbaan uit te bouwen. Hun werking versterkt organisaties in hun rol als werkgever, en biedt kansen aan al wie werkt in deze sector. Met andere woorden: het orgaan staat in voor alles wat op en rond het podium gebeurt – van artiesten tot organisatoren en technici.
Podiumkunsten had enkele jaren geleden nood aan een vernieuwde moderne branding, en na een heuse aanbestedingsronde kozen ze ervoor om ons aan het roer te zetten van hun rebranding.
Zo gezegd zo gedaan: onze samenwerking resulteerde in een strakke en opvallende nieuwe huisstijl, een vernieuwde website en een resem divers drukwerk. De ontwikkeling van podiumkunsten.be kwam tot stand in een samenwerking met een derde partij die het development voor haar rekening nam. Shtick stond in voor het vertalen van de branding naar de digitale context, evenals het uittekenen van de UI (voor de niet-nerds: dat staat voor ‘user interface’).
Daarbovenop ontwierpen we een elegant en herkenbaar nieuw logo. De verhoogde “o” in het nieuwe Podiumkunsten-logo symboliseert de persoon op het podium. We waren eveneens verantwoordelijk voor stijlvolle huisstijl-componenten – zowel voor online als offline toepassingen. Ook de vormgeving van banners, roll-ups en standen vinkten we af, en we verzorgden eveneens de lay-out van hun brochures, flyers en leaflets – waarbij steeds respectvol werd omgesprongen met foto’s genomen door artistieke fotografen.
Tenslotte brachten we de huisstijlrichtlijnen, voor zowel de fysieke als digitale context, samen in een consistente huisstijlgids - as we does.
Als het smaakt naar meer