shtick logo

BRIEFING:

BRIEFING:

Van:

MAS

Focus:

Beleving
Educatie
Interactieve schermen
Digitale storytelling

Shtick ahoi!

Voor onze MAS-expo ‘Naar Antarctica’ zijn wij op zoek naar een crew die van onze expo een onderdompelende ervaring kan maken via multimediale installaties. Kunnen we hiervoor bij jullie aanmeren?

SHTICK

Meer Cases

Koudwatervrees, wie?

En zo geschiedde. Technische programmatie en visuele ontwikkeling zijn dan ook stevig verankerd in ons dienstenaanbod. Zeker voor een museumtentoonstelling die focust op de eerste (eerder) succesvolle scheepsreis naar Antarctica, die ondernomen werd door niemand minder dan de Limburgse ontdekkingsreiziger Adrien de Gerlache – met het ‘Belgica’-schip dan nog. Dat zo’n expo een frisse en moderne uitstraling nodig heeft, met de juiste vintage omkadering, dat spreekt voor zich. Welaan dan, land ho!

Toegankelijk gedetailleerd

In samenwerking met het MAS-team, evenals wetenschappers van de International Polar Foundation, ontwierpen en programmeerden wij interactieve aanraakschermen, waarop gedetailleerde wetenschappelijke informatie over de Zuidpool te ontdekken viel, opgedeeld in zes thema’s. Bezoekers werden hierdoor op een toegankelijke en uitnodigende, maar inhoudelijk diepgaande manier door de expo geleid.

Portretten en dagboeken

Naast deze multimediaschermen en video-animaties ontwierpen we ook de informatieve tekstpanelen voor alle expo-objecten, evenals een reeks draaibare portretten van alle bemanningsleden (én katten).

Op de expo stond tevens een fraai ‘dagboekmeubel’, waarop bezoekers dagboekfragmenten van de ‘Belgica’ bemanningsleden konden bekijken, lezen én beluisteren. Stonden in voor het design en ontwikkeling van de software? Uw dienaars.

Shtick is als een LLM: ge snapt het niet helemaal, maar het resultaat is verbluffend.

Er is meer waar dat vandaan kwam

shuffle cases

Einde pagina.
Je kan altijd terug naar boven.