shtick logo

BRIEFING:

BRIEFING:

Van:

hetpaleis

Focus:

Identiteit
Jongeren
Cultuur
Brand rollout

Knock knock Shtick

We kloppen graag bij jullie aan voor een update van onze branding. We behouden graag ons logo, maar zijn op zoek naar creatieve oplossingen om nog meer lijn te brengen in onze communicatie. Edgy meets toegankelijk.

SHTICK

Meer Cases

Uitdagend toegankelijk, toegankelijk uitdagend

hetpaleis is een cultuurhuis in Antwerpen dat zich richt op creatieve theatervoorstellingen die toegankelijk zijn voor kinderen, maar evenzeer boeiend voor volwassenen.

Shtick en hetpaleis go way back: de speelse visuele stijl en logo van hetpaleis waren al jaren in gebruik toen ze ons voor het eerst contacteerden, maar ze dagen ons graag uit om hun huisstijl fris te houden. We proberen dus regelmatig nieuwe grafische systemen uit, om hun visuele identiteit subtiel te laten evolueren, voor gebruik in diverse contexten.

Voor jong en oud

De uitdaging voor ons bestaat erin om hun herkenbare merk op een aantrekkelijke manier te vernieuwen en te updaten – voor kinderen, ouders én leerkrachten. We willen de overkoepelende look-’n-feel dus niet uit het oog verliezen, maar het juiste evenwicht vinden tussen gedurfd en toegankelijk, naar de volledige doelgroep toe.

De lijn erin houden

hetpaleis creëert en promoot niet alleen toneelstukken, maar geeft ook workshops, organiseert verschillende evenementen en heeft een uitgebreid arsenaal aan drukwerk (programmaboekjes, affiches, drank- en cadeaubonnen, herasbanners …).

Het huis heeft dus voortdurend behoefte aan verschillende visuele dragers, die allemaal passend gestileerd moeten zijn. De flexibele, lange lijnen van het logo vormen dan ook een ideaal grafisch element om deze veelheid consistent in goede banen te leiden.

Shtick is als een LLM: ge snapt het niet helemaal, maar het resultaat is verbluffend.

Er is meer waar dat vandaan kwam

shuffle cases

Tot hier.
En dan nu terug naar boven.