Shtick is als een LLM: ge snapt het niet helemaal, maar het resultaat is verbluffend.
Als het smaakt naar meer
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Stad antwerpen
Focus:
Interactieve installatie
Digitale storytelling
Community building
Zijn jullie daar, Shtickers?
Bij stad Antwerpen zijn we discriminatie zo stilaan beu. Daarom lanceren we een campagne die oproept om àltijd te reageren als je met enige vorm van discriminatie geconfronteerd wordt. Kunnen jullie ons helpen om op een creatief-innovatieve manier de Antwerpenaar aan te sporen deze boodschap breed uit te dragen?
Meer Cases
Nou en of. Shtick verenigde de krachten met Studio Poc, en kwam na een creatieve zoektocht, langs verschillende artistieke uitingen, tot het concept om een interactieve kubus te installeren in de Antwerpse Stadsfeestzaal.
Passanten gaven via een korte interactieve quiz hun idee over hoe zij reageren op discriminatie. Aan de hand van de antwoorden werd een uniek Antwerps handje gegenereerd, dat toegevoegd werd aan de ‘zwerm’ die altijd zichtbaar was op de installatie.
Niet enkel in de Stadsfeestzaal, maar ook overal daarbuiten kon iedereen een uniek handje genereren, gewoonweg door de online quiz in te vullen. Zowel aan de interactieve kubus als op het online platform kon je je eigen handje oproepen. Vlotjes.
Als het smaakt naar meer