Met Shtick samenwerken is als een all-you-can-eat buffet: je krijgt altijd meer dan je gevraagd hebt.
Er is meer waar dat vandaan kwam
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Cultuur Centraal Aartselaar
Focus:
Identiteit
Brand rolllout
Cultuur
Ziedaar, Shtick!
Een complete make-over, dàt heeft het Cultureel Centrum Aartselaar nodig. Een hippe nieuwe naam hebben we al, nu hoort daar een nog hipper logo en flitsende huisstijl bijvoor onze brochures, website en socials. We kijken niet voor niets jullie richting uit.
Meer Cases
Na jarenlang een veelheid aan eclectische visuele sferen te hebben gecombineerd, wilde Cultureel Centrum Aartselaar vervellen tot een meer rechtlijnige identiteit, en dit onder de nieuwe vlag Cultuur Centraal Aartselaar - in de volksmond ondertussen ook gekend als CCAA.
Een gericht en fris beeldmerk diende zich aan, met een sprekend nieuw CCAA-logo en een volwaardige strakke huisstijl. Fonts, kleurensets, grafische elementen, een eigen visuele smoel. Eigentijds en dynamisch, maar evenzeer warm en toegankelijk.
Na enkele gesprekken met het CCAA-team maakten we een reeks uiteenliggende logopistes op, waaruit zij een democratische keuze maakten. Eens het winnende logo afgeklopt en verder uitgepuurd was, zetten we alle benodigde elementen voor hun website uit. We stelden een webmaster-vriendelijke stijlset samen, bestaande uit lettertypes en kleurencombinaties.
Ook voorzagen we enkele zelf ontworpen grafische elementen, zoals de wig en de squircle. Deze twee gestileerde vormen (afgeleiden van de CCAA logo-contouren) zijn multi-inzetbaar binnen de CCAA-branding en vormen zo een herkenbaar sfeerelement dat regelmatig de kop opsteekt. Ook stelden we specifieke kleurensets samen per seizoen, zodat de communicatie (zowel gedrukt als online) voldoende kan blijven variëren.
En de bijhorende huisstijlgids? Die ontbrak er niet aan.
De volgende stap was de opmaak van het nieuwe CCAA seizoensdrukwerk. Op basis van de helmboswuivende huisstijlset maakten we een verse seizoensbrochure op, die ook meteen het eerste drukwerk vormde die de nieuwe CCAA look-n-feel fysiek tot bij de mensen in de bus bracht.
Een aantrekkelijke cover, een uitgekiende visuele sfeer en een heldere structuur: op het scherp van de snee en toch des mensen, net als Cultuur Centraal Aartselaar zelf. Er zijn nog tickets beschikbaar.
Er is meer waar dat vandaan kwam