Shtick is als een gin-tonic om 3 uur ‘s nachts: verrassend, en precies wat je nodig hebt.
Er is meer waar dat vandaan kwam
BRIEFING:
BRIEFING:
Van:
Politie Zone Antwerpen
Focus:
Rekruteringscampagne
Interactieve installatie
Gamification
Handen omhoog, Shticko’s!
Politie Antwerpen wil samen met jullie een promotionele campagne opzetten, die we kunnen gebruiken op (rekruterings)evenementen. Geven jullie je over?
Meer Cases
Voor een blits flitsende wervingscampagne nam de politie van Antwerpen contact met ons op — een creatieve uitdaging, they said. Ze vroegen ons om een heuse politiecombi om te toveren tot een mobiel uithangbord voor hun ‘Anders’-campagne, met een interactief rekruteringsspel, dat zowel uitdagend als leuk was voor jonge agenten in spe. Alleszins geen doorsnee canvas om mee te werken dus — waarop wij standaard antwoorden: bring it on.
Het grafische ontwerp van de interactieve spellen (die zowel in als rond de combi gespeeld konden worden) en de gedetailleerde tekeningen op het voertuig zelf werden door ons verzorgd. We legden de focus op handgetekende illustraties, die we verspreidden over de carrosserie van de combi, om er een functionele blikvanger van te maken.
De spellen hadden een educatieve en amusante insteek en waren zowel mentaal als fysiek uitdagend. In dit geval was de regel voor één keer: kijken mocht, aanraken nog meer.
We verzorgden ook de social media-promotie van de campagne, waarmee deelnemers wall of fame-selfies konden nemen en hun teamresultaten of speeltijd delen, onder de hashtag #combicup.
De scherp snijdende set realistische spellen van de Combi Cup zorgde voor een fygitale (buzzword detected, inderdaad) buitenervaring, waarmee twee tot drie teams tegelijkertijd konden testen hoe strak hun politioneel potentieel daadwerkelijk was. En ja, dat het een onovertroffen aandachtstrekker was op evenementen, daar kan iedereen van op aan.
Er is meer waar dat vandaan kwam