shtick logo

BRIEFING:

BRIEFING:

Van:

De Klap

Focus:

Identiteit
Brand rollout
Cultuur

Liefshte Shtick

Willen jullie deelnemen aan een pitch voor een brandingtraject? We zoeken een compleet nieuwe naam en branding voor ccDeurne, dat de transformatie maakt naar een ware schouwburg. Niet te soft, niet te braaf. Go!

SHTICK

Meer Cases

Van cultuurhuis tot schouwburg

Eén van de meest uitbundige samenwerkingen die we de voorbije jaren deden, was die met De Klap, het cultuurhuis formerly known as ccDeurne. Zij maakten de overgang van cultureel centrum naar schouwburg, en waren daarom op zoek naar een nieuwe identiteit: eerst en vooral qua naam, maar ook qua overkoepelend visueel imago – lees: een volledige huisstijl, bestaande uit een unieke typografie, catchy kleurencombinatie en bijhorende grafische elementen.

Buurtfeest in de copyshop

Vanuit een co-creatief traject landden we op de nieuwe naam: De Klap. Een no-nonsense onomatopee, die kan verwijzen naar een applaus (het toneelpodium), een geluidseffect (de concertzaal), een babbeltje doen (de bar) of een filmklapper (de cinema). 

Daarbovenop ontwikkelden we een nieuwe visuele identiteit van a tot z. De vibe? Denk aan een mash-up van van een ongedwongen buurtfeesje, sfeer aan den bonnekesstand, flyers van de copyshop en een kunstzinnige repetitie.

Flashy nostalgie

Om het inherente eclecticisme van hun programma (én hun gebouw zelf) te vertegenwoordigen, kozen we voor een frisse branding, bestaande uit verschillende flashy-moderne en retro-nostalgische elementen, vanuit de filosofie 'Never glossy, always smossy'. Een typografie met hier en daar een hoek af, levendig clashende kleuren, spontane patronen en een dynamisch logo. Hip maar niet high-brow.

Het klopt, het klapt

Voor De Klap namen we vrijwel alles onder handen: het logo, de website, offline visuals (boekjes, posters, flyers, digitale schermen), animaties, templates, noem maar op.  Visitekaartjes en t-shirts, de signalisatie (pijlen, stickers en portretten) in het gebouw: alle grafische elementen werden consequent verkapt en verklapt. Als een stok die de piñata raakt. Niet perfect, maar met effect. En als finale klap (op de vuurpijl) maakten we de complete brandguide op, zodat de puntjes ook in de handen van anderen op de i blijven staan.

Met Shtick samenwerken is als een all-you-can-eat buffet: je krijgt altijd meer dan je gevraagd hebt.

Er is meer waar dat vandaan kwam

shuffle cases

Bodem bereikt.
Snel terug naar boven.